مجتمع صنایع تبدیلی دستچین عالی

جدیدترین محصولات (فروش از طریق سامانه بازارگاه)

مطالب و مقالات

25 شهریور 1400

تنظیم جیره تلیسه ها

تنظیم جیره تلیسه های در حال رشد با تنظیم جیره گاوهای دوشا متفاوت است زیرا میزان انرژی جیره تلیسه ها مسئله ای است که باید به آن به طور خاص توجه شود.
9 اردیبهشت 1400

ذرت سیلو شده و نقش آن در تغذیه گوسفندان

22 آذر 1402

شیر انتقالی می تواند نقش مهمی در سلامت و رشد گوساله ایفا کند

خوراندن شیر انتقالی به گوساله ها در اوایل عمر اثرات سودمند دراز مدت از قبیل رشد بیشتر و وضعیت سلامتی بهتر به همراه خواهد داشت.

فیلم‌ های آموزشی

28 خرداد 1399

پرورش گوسفند سافولک و آشنایی با آن

گوسفند نژاد سافولک از محبوبیت زیادی برخوردار است و علت آن نیز رشد سریع و افزایش وزن نسبتاً ناگهانی آن است و نسبت زیادی از وعده غذای گوسفند سافولک به بافت پروتئینی و تولید گوشت تبدیل می شود و همچنین در تولید مثل گوسفند سافولک هم نسبتاً فعال هستند و لذا پرورش گوسفند سافولک در اروپا و آمریکا بسیار متداول است.
12 دی 1401

نفخ شکم گوساله و برطرف کردن آن

در این کلیپ آموزشی یک دکتر دامپزشک نحوه رفع مشکل نفخ شکم گوساله را که به شدت دچار نفخ شکم شده است به نمایش در می آورد.
9 مهر 1400

رسیدگی به سم دام های سنگین و سبک

رسیدگی به سم دام های سنگین و سبک در دامداری ها حائز است. عدم تشخیص آسیب جزئی وارد به سم دام ها بعداً تبدیل به عفونت شده و سبب توقف بازدهی و رشد دام می گردد.

اخبار برگزیده صنعت دامپروری

18 اردیبهشت 1403

مرغ کیلویی چند؟ برچیده شدن صف‌های فروش با پر شدن محصولات

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی میزان تولید بیش از میزان مصرف است و حتما باید مرغ مازاد ذخیره و یا صادر شود. برای پایداری تولید، بهترین راه حل صادرات مرغ است که می‌تواند در ارزآوری هم نقش مهمی داشته باشد.
18 اردیبهشت 1403

قیمت کنجاله سویا به زودی کاهش می‌یابد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: به زودی با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم شاهد کاهش قیمت کنجاله سویا خواهیم بود و قرار است اقداماتی از قبیل عرضه مدت‌دار نهاده‌ها، تنوع و رقابت در حوزه کنجاله سویا صورت گیرد.
18 اردیبهشت 1403

کشورهای عربی منطقه متقاضی گوشت شتر ایران

کارشناس پرورش شتر گفت: چند شرکت چینی سالانه خواهان ۲ تا ۳ هزار تن شیرخشک شتر از ایران بوده و خیلی از کشور‌های عربی هم متقاضی گوشت شتر ایران هستند.