مجتمع صنایع تبدیلی دستچین عالی

جدیدترین محصولات (فروش از طریق سامانه بازارگاه)

مطالب و مقالات

18 مهر 1399

راهکارهای زنده مانی گوساله در سخت زایی گاو

راهکارهای زنده مانی گوساله ها، کاهش سخت زایی و کاهش مرده زایی در گاوهای شیری متعدد هستند اما مؤثرترین آنها هنوز مداخله انسانی است که باعث کاهش تعداد گوساله های مرده متولد شده می شود.
24 دی 1398

مدیریت نشخوار گاو شیری در مزرعه پرورش گاو شیری

کنترل و مدیریت نشخوار گاو شیری کمک می کند تا مشکلات سلامتی را قبل از بروز علائم بالینی و کاهش چشمگیر در تولید شیر تشخیص دهید. میزان نشخوار با جیره گاو تابعی از میزان استراحت و جیره می باشد. بنابراین، از آن می توان برای ارزیابی مواد غذایی، راحتی و مدیریت گاو استفاده کرد.
26 دی 1398

فضای آخور و استال بر رفتار گاو تأثیرگذار است

شواهد علمی زیادی وجود دارند که نشان می دهند در مزارع پرورش گاو شیری تراکم بیش از حد دام و کاهش فضای آخور و استال باعث تغییرات رفتاری دام می شود که این تغییرات بر فرآیند تولید مثلی و رفاه دام در دامداری ها تاثیر منفی می گذارد.

فیلم‌ های آموزشی

25 فروردین 1399

شناخت بز سانن و بز آلپاین

شناخت عمومی بز سانن و آلپاین از نظر ظاهری در این ویدیوی آموزشی کوتاه می تواند به افرادی که برای اولین بار به موضوع پرورش بزهای سانن و آلپاین فکر می کنند کمک کند.
28 خرداد 1399

پرورش گوسفند سافولک و آشنایی با آن

گوسفند نژاد سافولک از محبوبیت زیادی برخوردار است و علت آن نیز رشد سریع و افزایش وزن نسبتاً ناگهانی آن است و نسبت زیادی از وعده غذای گوسفند سافولک به بافت پروتئینی و تولید گوشت تبدیل می شود و همچنین در تولید مثل گوسفند سافولک هم نسبتاً فعال هستند و لذا پرورش گوسفند سافولک در اروپا و آمریکا بسیار متداول است.
12 دی 1401

نفخ شکم گوساله و برطرف کردن آن

در این کلیپ آموزشی یک دکتر دامپزشک نحوه رفع مشکل نفخ شکم گوساله را که به شدت دچار نفخ شکم شده است به نمایش در می آورد.

اخبار برگزیده صنعت دامپروری

18 اردیبهشت 1403

مرغ کیلویی چند؟ برچیده شدن صف‌های فروش با پر شدن محصولات

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی میزان تولید بیش از میزان مصرف است و حتما باید مرغ مازاد ذخیره و یا صادر شود. برای پایداری تولید، بهترین راه حل صادرات مرغ است که می‌تواند در ارزآوری هم نقش مهمی داشته باشد.
18 اردیبهشت 1403

قیمت کنجاله سویا به زودی کاهش می‌یابد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: به زودی با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم شاهد کاهش قیمت کنجاله سویا خواهیم بود و قرار است اقداماتی از قبیل عرضه مدت‌دار نهاده‌ها، تنوع و رقابت در حوزه کنجاله سویا صورت گیرد.
18 اردیبهشت 1403

کشورهای عربی منطقه متقاضی گوشت شتر ایران

کارشناس پرورش شتر گفت: چند شرکت چینی سالانه خواهان ۲ تا ۳ هزار تن شیرخشک شتر از ایران بوده و خیلی از کشور‌های عربی هم متقاضی گوشت شتر ایران هستند.