مجتمع صنایع تبدیلی دستچین عالی

جدیدترین محصولات (فروش از طریق سامانه بازارگاه)

مطالب و مقالات

19 شهریور 1402

دامپزشکی گاو 6. در پیشگیری از بروز کتوز و جا به جایی شیردان در دوره انتقال چه شیوه های مدیریتی و تغذیه ای توصیه می شود؟

دامپزشکی گاو 6. سئوال: در پیشگیری از بروز کتوز و جا به جایی شیردان در دوره انتقال چه شیوه های مدیریتی و تغذیه ای توصیه می شود؟ سئوال: آیا می توان از تتراسایکلین در حمام سم استفاده نمود؟ سئوال: نظر شما در مورد ترشحات چسبناک چشم و سرفه های خشک در گوساله ها چیست و چه آزمایش هایی را پیشنهاد می کنید؟ چه مدت می توان علوفه سیلو شده را نگهداری نمود؟ سئوال: آیا می توانیم تمامی ذرت های آسیاب شده را از جیره حذف کنیم و ذرت سیلو شده را جایگزین آن کنیم چنانچه میزان نشاسته آنها یکی باشد؟
26 دی 1398

لنگش گاو دلیلی برای کاهش تولید شیر و وزن گاو

قطعا، ما می توانیم به هنگام پرورش گاو شیری میزان لنگش در گله را به حداقل برسانیم ولی باید اطمینان حاصل کنیم که به وضعیت گاوهای لنگ به سرعت رسیدگی می شود. به خاطر داشته باشید که به هنگام وجود سنگ در چکمه تان با چه سرعت آن را در می آورید.
10 اردیبهشت 1402

دوقلوزایی در گاو خوشایند نیست (مدیریت 2قلوزایی در گاو شیری)

تشخیص دوقلو بودن در گاوهای شیری معمولاً خبر خوشایندی نیست، مگر اینکه گاو در زمان زایمان در وضعیت خوبی باشد، به خوبی خوراک بخورد و همچنین گوساله ها سالم باشند.

فیلم‌ های آموزشی

18 تیر 1399

معرفی گوسفند نژاد شاروله

گوسفند شاروله از سودزاترین و راحت ترین نژادها برای پرورش گوسفند است که گوسفند نر شاروله به طور متوسط 130 کیلوگرم گوسفند ماده شاروله تا 90 کیلوگرم وزن دارد.
25 فروردین 1399

شناخت بز سانن و بز آلپاین

شناخت عمومی بز سانن و آلپاین از نظر ظاهری در این ویدیوی آموزشی کوتاه می تواند به افرادی که برای اولین بار به موضوع پرورش بزهای سانن و آلپاین فکر می کنند کمک کند.
26 اردیبهشت 1399

تور بازدید از گاوداری شیری در کشور هلند

تور بازدید مجازی از قسمتهای مختلف گاوداری شیری شامل بهاربندها، گوساله دانی، انبار سیلوی ذرت و سایر فسمتهای گاوداری در کشور هلند

اخبار برگزیده صنعت دامپروری

18 اردیبهشت 1403

مرغ کیلویی چند؟ برچیده شدن صف‌های فروش با پر شدن محصولات

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی میزان تولید بیش از میزان مصرف است و حتما باید مرغ مازاد ذخیره و یا صادر شود. برای پایداری تولید، بهترین راه حل صادرات مرغ است که می‌تواند در ارزآوری هم نقش مهمی داشته باشد.
18 اردیبهشت 1403

قیمت کنجاله سویا به زودی کاهش می‌یابد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: به زودی با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم شاهد کاهش قیمت کنجاله سویا خواهیم بود و قرار است اقداماتی از قبیل عرضه مدت‌دار نهاده‌ها، تنوع و رقابت در حوزه کنجاله سویا صورت گیرد.
18 اردیبهشت 1403

کشورهای عربی منطقه متقاضی گوشت شتر ایران

کارشناس پرورش شتر گفت: چند شرکت چینی سالانه خواهان ۲ تا ۳ هزار تن شیرخشک شتر از ایران بوده و خیلی از کشور‌های عربی هم متقاضی گوشت شتر ایران هستند.